
ПРО ПРОЄКТ
Клієнт - e-commerce проєкт з бронювання та доставки ліків. Асортимент інтернет-аптеки перевищує 20 000 одиниць товарів, розміщених в сотнях категорій. Також це більше 200 аптек-партнерів у понад 100 містах України.
Звернулися до нас за послугою SEO-просування та внутрішньої оптимізації ще на етапі розробки сайту для отримання максимально підготовленого ресурсу для подальшого якісного та динамічного зростання.
Аналіз ніші, попиту та конкурентів дав нам розуміння основних точок зростання проєкту та стратегії подальших робіт.
ТОЧКИ ЗРОСТАННЯ ПРОЄКТУ
Доприкладу, ми встановили, що більшу частину трафіку конкуренти отримують по сторінкам товарів, що логічно, бо люди частіше шукають конкретний преперат (“омепразол” - 47 000 пошуків в місяць), ніж абстрактні запити (“противірусні препарати” - 13 000 пошуків в місяць). Відповідно, на старті в нас було більше 10 000 товарів, з частотністю, яка по деяким перевищувала 50К наборів в місяць, в той же час категорій було близько 100, по яким попит менший в 5-20 разів. Правильна оптимізація товарів - точка зростання проєкту.
В нашому проєкті по запиту “омепразол” є 26 різних товарів (різні виробники, дозування, тощо). Ми одразу розуміли, що товар буде закінчуватись, видалятись, додаватись нові, тому ми не можемо виділити одну картку товара, щоб її просувати. Якщо не розробляли доп. функціонал, то релевантність також постійно буде стрибати між схожими по назві сторінками. Щоб покращувати позиції, потрібно розміщувати зовнішні посилання, а робити це для сторінки товару - безглуздо.
Ми запропонували розробнику створити окремий розділ “Довідник ліків” та створити окремий тип сторінок, які будуть відповідати пошуковому запиту по назві препарата, наприклад “омепразол” та будуть об'єднувати всі відповідні товари в одному місці. Для таких сторінок також була необхідність виведення важливих SEO-атрибутів, які є можливість редагувати з адмін-панелі та додавати текст.
Таке рішення було ідеальним як з точки зору SEO, так і UX. Ми в свою чергу мали змогу оптимізувати одну сторінку і бути впевненими, що саме вона буде у пошуковій видачі, могли сміливо розміщувати на неї посилання. Користувач в свою чергу завжди отримував актуальну інформацію по своєму запиту внезалежності від змін в асортименті.
Окрім цього, також були запропоновані й інші рішення в рамках SEO-супроводу розробки та внутрішньої оптимізації сайту, що призвело до стрімкого зростання трафіку в перші півроку.
YMYL, E-E-A-T
Пошукова система Google випустила кілька глобальних оновлень алгоритму, які дуже вплинули просування медичних проєктів зокрема.
YMYL (“Your Money Your Life”) - оновлення в якому більше уваги приділялось сайтам в результаті взаємодії з якими користувач міг ризикувати своїми фінансами або здоров'ям внаслідок отримання недостовірної інформації.
E-A-T — expertise, authoritativeness, and trustworthiness. Що означає, що контент на сайті має бути написаний експертами своєї сфери авторитет яких фактично підкріплений та буди достовірним.
Google ніколи не дає чітких вказівок, що саме потрібно зробити на сайті, щоб відповідати вимогам. Задача спеціаліста - розшифрувати суть кожного оновлення алгоритма та правильно інтерпретувати це у вигляді технічних завдань та змін на сайті які призведуть до поліпшення позицій.
Однією з таких змін було створення на сайті розділу зі списком лікарів, кожен з яких мав свою окрему сторінку на якій були перелічені сторінки сайту на яких були розміщені авторитетні тексти.
ВИСНОВКИ
Протягом нашої співпраці, ми пройшли крізь купу великих та дрібних апдейтів Google, що кожен раз спонукало нас до систематичного покращення проєкту: розроблявся додатковий функціонал, створювались нові розділи, мінявся підхід в оптимізації сторінок, коригувалась посилальна стратегія, тощо.
Чим більший проєкт, тим більш відчутними бувають впливи виходу нових апдейтів, а наслідки таких оновлень, можуть зберігатись протягом багатьох місяців. В таких ситуаціях важливо зробити правильний аналіз та сформувати чітку стратегію, а почавши її впроваджувати, ви можете не бачити результатів 2, 3, 4 місяці, що цілком нормально для органіки.
Зараз ми маємо змогу оцінити всі виконані нами роботи, ідеї та стратегії за багато років і дивлячись на фактичний результат розуміти, що все зроблено абсолютно вірно.
